Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Fotografia Fashion, czyli zdjęcia modowe.

Sesje zdjęciowe fashion można podzielić na kilka rodzajów. 

Często jednak zdjęcie typu Lookbook może być jednocześnie zdjęciem wizerunkowym.

sesje zdjeciowe modowe fashion

Zdjęcia Lookbook i Katalog

Wiele osób używa pojęć lookbook i katalog zamiennie, część z nich nie
widzi żadnej różnicy, część nie do końca wie, o co w tym wszystkim chodzi, ale jest też
grupa, która doskonale się na tych pojęciach zna.

Oba te rodzaje zdjęć wykonywane są z udziałem modelek. Często są mylone z fotografią typu PACKSHOT.

Lookbook

Lookbook w odróżnieniu od katalogu ma bardzo konkretne zadanie i tym
zadaniem jest SPRZEDAŻ, a nie pokazanie, jak to ciuchy mają leżeć na człowieku.

Lookbook jest prostym obrazem, wizualnie atrakcyjnym dla większości odbiorców — widoczne detale, dobre
odwzorowanie kolorów, pokazanie faktury tkanin są to bardzo ważne.

Zdjęcia do Lookbook-ów nie muszą koniecznie być realistyczne.
Dopuszczalna jest zmiana barwy, tak aby całość nabrała lepszego wyrazu — jest to jednak uzależnione od zaleceń zamawiającego.

Lookbook jest fotografią zbliżoną nieco do sesji wizerunkowej.
Zadaniem lookbooka jest sprzedaż całego stylu marki, ale nie jednej konkretnej rzeczy.
Zestawy odzieży są tak dobierane, aby klient chciał kupić nie tylko bluzkę, ale także spodnie, pasek, torebkę „Widzę
ciuch, wygląda super w tym zestawieniu, biorę wszystko.”

Lookbook-i to zazwyczaj zdjęcia na jednolitym tle, tak aby nic nie rozpraszało odbiorcy, ale nie jest to gładkie białe tło cykloramy.
Zdjęcia takie zdecydowanie mogą być wykonane na tłach artystycznych, posiadających strukturę.

Inną odmianą zdjęć, coraz bardziej popularnych, to zdjęcia typu LIVESTYLE.
Czyli zdjęcia wykonywane są w aranżowanych lub realnych miejscach. Mają one charakter mniej oficjalny, czyli bardziej przyswajalny przez odbiorcę.
Takie zdjęcia pojawiają się czasem w lookbook-ach, choć częściej spotykamy je w fotografii wizerunkowej marki.

sesje zdjęciowe modowe fashion

Fotografia Katalogowa

Zdjęcia katalogowe to to, co widzimy w sklepach internetowych.

Są to, tak jak w przypadku lookbook-a zdjęcia z udziałem modelek.

Zdjęcia całej kolekcji wykonywane są na tym samym tle.
Do niedawna królował biały kolor tła, ale coraz częściej klienci chcą wyróżnić swoją ofertę.
Tło (struktura, układ) się nie zmienia, natomiast zmienia się jego barwa, którą dopasowuje się do konkretnych kolorów odzieży.
Tak wykonane zdjęcia bardziej przykuwają oko i są dla odbiorców bardziej przyswajalne.

sesje mlodziezowe fashion modelki portfolio

Sesja zdjęciowa Wizerunkowa

Zdjęcia z sesji wizerunkowej mają przekazać klientom marki konkretną wiadomość.
Przykładem takiej wiadomości może być: „nasza klientka lubi imprezować, ta dziewczyna jest
pewna siebie i olśniewająca”.
Kto zechce być tą dziewczyną, podąży za marką.
Nie za konkretnym ciuchem czy
dodatkiem, tylko za przesłaniem.
To jest misja sesji wizerunkowej.
Nie jest nią bezpośrednia sprzedaż sama w sobie, tylko utożsamienie się odbiorcy z marką, lojalność, duma z bycia częścią społeczności jej klientów.

Podczas takiej sesji można bardziej zaszaleć z oświetleniem, pozami oraz otoczeniem — co po prostu uwielbiamy.
Przy sesjach wizerunkowych możemy na maksa uruchomić naszą wizję artystyczną i połączyć ją z wizją projektanta, który przecież sam jest artystą.
Sesja wizerunkowa to to, co artyści lubią najbardziej 🙂

By zająć się poważnie sesją wizerunkową potrzebujemy danych
demograficznych, takich jak: kto jest odbiorcą, w jakim
jest wieku, co lubi, co robi, co nosi, czego słucha.

sesje mlodziezowe fashion modelki portfolio

Packshot

To zdjęcia bez modelek!

Pakchot-y to zdjęcia używane w branży reklamowej i handlowej. Takie zdjęcia najczęściej wykorzystywane są do prezentacji oferty w sklepach internetowych, na portalach typu allegro czy, amazon, oraz w katalogach drukowanych.

Są to wysokiej jakości zdjęcia produktów, wykonywane głównie na białych, gładkich tłach. My do tego celu używamy specjalnych paneli lub cykloramy.

Oświetlenie dostosowujemy do konkretnego typu produktu. Inne np. będzie przy produktach odbijających światło, a inne przy matowych. Inne przy tych podłużnych a inne przy płaskich.

Packshoty najczęściej używane są w e-commerce.

Zdjęcie powinno rzetelnie odwzorowywać fotografowany przedmiot. 

Często wykorzystywaną formą packshotu przy zdjęciach odzieży jest zdjęcie typu „duch”, czyli odzież założona jest na specjalnego manekina.

 

Dla klientów prezentacja produktu jest bardzo ważnym elementem promocji, dlatego czasem do zdjęć wykonywana jest specjalna wersja lub atrapa produktu tzw. mockup. Taka atrapa jest zazwyczaj lepiej wykonana przez producenta z lepszego materiału, ma bardziej nasycone kolory, lepiej odbija światło i ma większy logotyp. Często pominięte są tu informacje dodatkowe, istniejące na prawdziwym opakowaniu, tak aby obraz był bardziej “czysty”. O tym jednak jaki produkt będzie wykorzystany do sesji decyduje wyłącznie zamawiający, ponieważ ukazywanie zbyt wyidealizowanego obrazu produktu może być odczytane jako wprowadzenie klienta w błąd, co może skutkować sporami.

Lepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie pokazanie produktu takim jaki jest. Idąc dalej możemy go lekko “zużyć” aby pokazać jego funkcjonalność i prawdziwość. Można pokazać np. niedbale otwarte opakowanie.

Fotografia portretowa kobieca, dziecięca i wizerunkowa – Cieszyn, Bielsko-Biała, Katowice, Jastrzębie Zdrój

Napisz do nas